درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25761صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 15 شهریور 1395 - 13:26
نیم قرن گذشت و روابط عمومی همچنان اندر خم یک کوچه
مهدی باقریان، مدیرعامل موسسه کارگزار روابط عمومی - چشم امید این نهاد به معدود مدیران و کارشناسانی است که همچنان می کوشند ضمن بودن، روند تغییرات رو به بهبود را حادث شوند و با هم افزایی داشته ها و با کمک موسسات تخصصی و حرفه ای به همگان ثابت کنند که روابط عمومی را فراتر و متعالی تر از ایفای نقش سفره داران شاهان قاجار بنگرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه واژه "مردم" و "عموم" از روزگار نه چندان دور عهد مشروطیت به معنای جدید کلمه وارد ادبیات این مرز و بوم شد و تا پیش از آن رعیت نامیده می شدند مردمان ایران زمین، اما نهاد روابط عمومی نوین بیش از پنجاه سال است که بسان بسیار پدیده های وارداتی دیگر، از دل سازمان ها و دستگاه های دولتی سربرون آورد و همچنان می کوشد تا نقش و اثرات خود را برای قرار گرفتن در جایگاهی بلند مرتبه تر اثبات کند. اما براستی جایگاه روابط عمومی ایران و ایمان و باور به نقش اثرگذار آن در سازمان منبعث از چه عواملی است و چه رویکردها و نگرش هایی نسبت به آن وجود دارد؟ هر چند کسب معرفت و شناخت عمیق در این باره صرفا با درنظر گرفتن شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جامعه امکان پذیراست اما آنچه مبرهن است آن است که روابط عمومی نیز رنج تاریخی را یدک می کشد که در بسیاری از پدیده های این نقطه از جغرافیای زمین نیز شاهدش هستیم.


بخشی از آسیب های وارده به این نهاد را باید در ریشه های فرهنگی جستجو کرد که پاسداری از سازمان و منافع سازمان  ـ      را بخوانید «مجیزه گویی»  ـ      اولی بر پاسخگویی شفاف به عموم می داند. مدیرانی که می خواهند مدیر بمانند و حتی کارشناسانی که می فهمند اما می خواهند در صفحه روزگار اشتغال بمانند، می مانند و چشم می پوشند بر غفلت های عظیمی که مانع از تحقق اهداف متعالی روابط عمومی می شود. انتخاب هایی که کمتر رنگ و بوی تخصصی دارد و با چرخش دولت ها می چرخند و راس هرم ها هستند که یا خود و یا بنابر توصیه ها، جایی را برای این پست تزئیناتی و فرمایشی باز می گذارند تا اجابت کرده باشند سهم خواهی ها و خدمات و تلاش های افرادی را که به نوعی در چرخش قدرت دخیل بوده اند.

 

انفصال و جدایی میان مباحثی که در دروس این رشته قرار داد با آنچه که در روابط عمومی ها جاریست، خود حدیث غم انگیزی از جدایی تئوری و عمل را رقم زده است. کارورزانی که دوره های 240 ساعته را باید در یک روابط عمومی واقعی بگذرانند را بنگرید که اکثرا بی کمترین بهره ای از این دوره صرفا به پاس کردن واحد مذکور می اندیشند.


لهذا فرهنگ پاسخگویی که نباشد چه آنلاین باشیم و چه آفلاین، ثمره کار یکی است. همان بی اعتمادی ها، فقدان تکریم های واقعی و عمیق، روابط ناسالم رسانه ای و ظهور عجیب ترین شکل روابط عمومی دنیا به نام روابط عمومی ماله کشی و لاپوشانی کننده واقعیات که چهره ناخوشایند خود را بروز می دهد. هزار دانش آموخته این رشته هم که باشی، آنگاه که در چنین سیستم ضد روابط عمومی قرار بگیری، می شوی همان که سازمان از تو توقع دارد.


با این حال چشم امید این نهاد به معدود مدیران و کارشناسانی است که همچنان می کوشند ضمن بودن، روند تغییرات رو به بهبود را حادث شوند و با هم افزایی داشته ها و با کمک موسسات تخصصی و حرفه ای به همگان ثابت کنند که روابط عمومی را فراتر و متعالی تر از ایفای نقش سفره داران شاهان قاجار بنگرند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد